A dízelbefecskendezés: a dízelspecialista dolga |
A befecskendezõ fúvókák két alkatrészbõl állnak: fúvókatûbõl és fúvókaházból. A tökéletes mûködés érdekében többek között ezek az alkatrészek is igen finom, max. 2/1000 mm tûrésértékû precíziós megmunkálást igényelnek. A befecskendezõ fúvókáknak max. 1500 bar nyomást és max. 200 C hõmérsékletet kell kibírniuk. Az optimális égési folyamat és a hosszú élettartam csak autógyári beszállítói minõséggel garantálható.
Az elõkamrás és örvénykamrás motoroknál, hidegindításnál izzítógyertyákat kell alkalmazni. Az izzítógyertyák ilyenkor igen nagy igénybevételnek vannak kitéve. Ezeket legkésõbb a tél elején át kell vizsgálni, szükség esetén ki kell cserélni. Az új izzítógyertyák 50%-kal is csökkenthetik az elõizzítási idõt, alacsony hõmérsékleten pedig garantálják a biztos indulást.
Természetesen itt is rendkívül nagy pontosságra van szükség. Az elosztó rendszerû befecskendezõ szivattyúból létezik gyári felújított is, teljesen üzemkészre beállítva. Így a javítás egyszerûen, gyorsan és olcsón elvégezhetõ, az új termékkel megeyezõ garanciával.
Az elemek és nyomószelepek az üzemanyag mennyiségét
adagolják és a szükséges befecskendezési
nyomást állítják elõ. Ilyenkor rendkívül
kevés üzemanyagot kell igen pontosan adagolni.
Egy 50 kW-os négyhengeres motornál, teljes gázadásnál
mindegyik hengerbe csak 16 milliomod liter üzemanyagot fecskendeznek
be. Ez a mennyiség egy fél esõcseppnek felel meg.
Részterhelésnél pedig ezen mennyiség törtrészeit
kell 3/100 másodperc alatt bejadagolni.
Ezeknek a követelményeknek csak az autógyári
beszállítói minõség képes megfelelni.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.